2014. május 13., kedd

Radler Nagydíj - Tour de Pécs, 2014.05.11.

Idén úgy adódott, hogy a pécsi Radler Nagydíjon kezdtem meg a versenyszezonomat. A pálya nem változott, maradt a tavalyi, kb 50km hosszú, két hosszabb és több rövid emelkedőt tartalmazó útvonal, mindösszesen a lassú rajt helyszíne került be a belvárosba.

A 11. edzéshetemet tapostam kerékpáron, már ideje volt versenyeket beépítenem a felkészülésbe, fogalmam se volt, hogy jelenleg hol tartok, többször voltam kint a fehérváriakkal edzeni, de nem tudtam hova tenni magam, mert többnyire már csak túratempó van a közös bringázások alatt, meg nehéz kitalálni, hogy éppen az adott pillanatban ki milyen erős. Kicsit tartottam a versenytől, itt már az első emelkedőn le szokták rendezni az erőviszonyokat, mi lesz ha leszakadok, tavaly is már az életemért küzdöttem az első hegyen, idén meg még messze vagyok a csúcsformámtól. A cél elsősorban a túlélés volt és hogy eddzek egy jót.
A Cube Balaton Team-et hárman képviseltük a versenyen, Arany Gabi, Ormánközy Zoli és én. Nem értünk oda későn, de valahogy bemelegítésre nem maradt sok idő, 12 percet sikerült melegítenem, de kivételesen nem éreztem kevésnek, szépen ment fel a pulzusom ahogy kell, ezenkívül még a lassú rajt is beleszámíthat a melegítésbe :) . A rajtnál elöl helyezkedtünk, ennek köszönhetően nagyon szép képet készítettek rólunk a rajt előtt.

Már a rajtnál látszott, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, a Mugen Race eljött teljes sorral, várható volt, hogy ők fognak dominálni a versenyen, a lassú rajt alatt meg is kaptam a tanácsot Arany Gabitól, hogy csak a 33-asra tegyem a kereket. Pillanatok alatt kiértünk az éles rajt helyszínére és azonnal megkezdődött a verseny, az említett csapatból folyamatosan próbálkozott valaki, nem volt könnyű elöl maradni pedig még ki sem értünk a városból. Aztán végül kialakult egy két fős elmenés, mi a maradék főmezőny pedig néha közepes néha erős tempóban üldöztük őket a hegyen felfelé. Eleinte még bennem volt, hogy felugrok a szökevényekre, de láttam, hogy senkit nem engednek el, ezért nem próbálkoztam, később meg már nem éreztem úgy, hogy könnyen utol tudnám őket érni. A hegytetőre felérve még hárman megpróbálkoztak elmenni, ami nekem semmiképpen nem volt jó, mert ha ők elmennek öten akkor már nem lesz egyszerű később megfogni őket. Először Csomor Zoli állt előre és húzta a sort, aztán én lőttem ki lefelé a bolyból és felrántottam a sort a szökevényekre. Egy picit reménykedtem, hogy elengednek, de valójában szinte nulla esélye volt. A lejtőn egész jó tempóban haladtunk, megfogtuk a maradék két embert is. Innentől újra folyamatosan támadott minket a Mugen Race, én is kivettem a részemet a védekezésből, aztán amikor a 33-as lépett el egy kicsit, nem indultam egyből utána, hagytam, hogy eltávolodjon egy kicsit és utána indultam el maxon. Elég komoly tempót ment, mert nem volt könnyű felérnem rá, viszont jöttek velem páran és bár szakadozva, de ott volt mögöttem a főmezőny. Ekkor futott át az agyamon, hogy ahhoz képest, hogy csak edzeni jöttem elég agresszíven támadok. 16-an maradtunk és ebből hatan voltak egy csapatból, nem jó előjel. Ezután is folytatódtak a Mugen Race akciói, hol Csomor Zoli, hol Lengyel Gabi, hol én húztuk fel a szökevényekre a sort. Egy idő után már kezdett unalmassá válni ez a játék és nem reagáltunk mindenre. Ennek megfelelően el tudott távolodni az egyik próbálkozó, aztán volt hogy ketten voltak elöl egy csapatból, aztán leszakították egymást és végül újra egy maradt. Előre mentem párszor segíteni Lengyel Gabinak vinni a tempót, mert ha mi nem mentünk akkor a Mugen Race versenyzői fogták a tempót, de aztán éreztem, hogy nem lesz ennek jó vége, nem áldozom fel magam és inkább beálltam hátra. A szökevény, aki egyébként a 33-as volt :) , végig ott ment előttünk látótávolságon belül, de nem közeledtünk. Az Orfű előtti emelkedőn már látszott, hogy nem mindenkinek esett jól az eddigi tempó, szenvedtek jó páran felfelé, de az ezutáni lejtőn nem siettünk és felértek a leszakadók. Szinte csak elgurultunk Orfűig, itt már tudtam, hogy a szökevény nyeri a versenyt, de pécsiek még mondogatták, hogy hosszú az utolsó hegy. Orfűnél újabb támadások voltak az emelkedőn, de itt már megfordult a helyzet, már mások támadtak. A meredeken széthullott a sor, hárman tettek szert egy kisebb előnyre, a többiek mind egyesével mentek, ekkor meglepetésemre a 6-7. helyen voltam. Tudtam, hogy a rövid enyhén lejtős szerpentinen felérek a hármasra, így is volt, de megálltak, ezért felért mindenki hátulról. A következő hosszú emelkedőn újra elmentek hárman, senki nem mozdult a támadásra, bennem volt, hogy még gond nélkül fel tudok menni rájuk, de úgy éreztem, hogy lehet ezzel felvinnék még pár embert, annyira nem meredek ez az emelkedő, sokat számít a szélárnyék. Végül Csomor Zoli állt előre és elkezdett tempót menni, közeledtünk a szökevényekre és pont tökéletes volt nekem is ez a tempó, aztán elkezdtünk lassulni egy kicsit, ekkor én mentem előre diktálni a tempót, hát mit mondjak, jobb volt szélárnyékban. Egy ideig húztam a sort, aztán páran megindultak, nem reagáltam semmire csak mentem a saját tempómban, pontosan tudtam, hogy a dobogó már elúszott, az első négy hely már megvan, ilyenkor felesleges ugrálni. Aztán a tempóm annyira jó volt, hogy még visszaelőztem két embert és majdnem a harmadikat is, de már lusta voltam felállni az utolsó 50 méterre. Abszolút 10. kategória 8. helyen jöttem be. A célban megvártam Arany Gabit, aztán kis kerülővel mentünk vissza a kocsihoz, még megmásztuk a balra lévő hegyet is, nem volt elég a verseny. :) Lent még még megbeszéltük, hogy kinek, hogy ment a verseny, kiderült, hogy sokan nem tudták, hogy a 33-as Kasza Gabi volt (én sem tudtam, de azt igen, hogy menni kell utána), aztán elindultunk hazafelé.
Első versenynek tökéletes volt! Szombaton pedig a Cube Velencei-tó Maraton következik.

1. Gratulálok, jó lesz ez, ill. erős már vagy most is! Kasza Gabi egyébként Tihanyban is jól tolta.

1. Köszi. Úgy érzem, hogy ő más kategória, mint mi.

2. Tok jo olvasni, jol mentel megint.
    Bar aze' az rossz lehet, amikor taktikai hiba miatt nem nyer az ember. ;)

1. Köszönöm.
      Nekem nem volt nyerhető, hatalmasat kellett volna ahhoz hibáznia a Mugen Race-nek és a többieknek, hogy ezt megnyerjem. A jelenlegi első két helyezett gyakorlatilag borítékolható volt.