2012. április 2., hétfő

Kerékvár-BÉKÁS Időfutam Budapest Bajnokság, 2012.04.01.

Idén április 1-jén, rendezték meg a Kerékvár-Békás időfutam versenyt, ami ugyanúgy, mint tavaly az Amatőr Kupa 2. futama és a Budapest bajnokság is volt egyben. Találó volt, hogy Bolondok Napján tartották a versenyt, mert épeszű ember nem bringázik viharos szélben és 10fok alatti hőmérsékletben. A zord időjárás ellenére is több százan rajthoz álltak, köztük voltam én is. Következzen a beszámolóm.

Régen írtam már ide (aki figyel, az láthatja, hogy a Revomagon jelennek meg írásaim), de a versenyszezon kezdetével most már rendszeresen fogok jelentkezni versenybeszámolókkal. Ezt az időfutamot választottam az idei első versenyemnek, pont belefér a felkészülésembe. Idén nem az a cél, hogy minél több versenyen induljak, hanem inkább a minőségre megyek, ezért nem is mentem el az eddigi versenyekre, mert fizikálisan és mentálisan is csak leépítettek volna. Tavaly szezon végén már látszott, hogy jó lehetek idén az időfutamokon, ezért a bringát is megtunningoltam egy kicsit. Szereztem új kerekeket, kormányt, nyári kamáslit (amiben most lefagyott volna a lábam) és vékony "nagyonfeszülős" hosszúnadrágot. (Akit nem érdekel a technika, az most ugorjon egy kicsit.)
Ilyen lett a bringa. A kerekekkel szerencsém volt, a véletlen (vagy a sors?) műve volt, hogy egy fehérvári bringás el akarta adni nekem még ősszel, akkor gondolkodtam rajtuk, aztán most februárban döntöttem, hogy kellenek nekem. Nem mai darabok, legalább 10éve nem gyártják őket, de még szépen futnak, az első felni van egy kicsit megütve, de csak erős fékezésnél érzem. Remerx Grand 36mm magas aero felnik, DT new aero küllők (elöl 18, hátul 24) és Miche Excel agyak (a hátsó félig iparis, félig kónuszos).
A kormány is érdekes módon került hozzám, vaterán egy fékváltókar hirdetésben láttam meg (valójában a stucni kellett először, aztán a kormány is jó lett "valamire") és éppen ismertem az eladót, írtam neki, hogy kéne a kormány és a stucni . A könyöklő ismerős lehet tavalyról, de kapott egy pár váltókart is. Szerintem így elég egyedire sikerült és működik. 1000ft-os kínai markolatváltók, ráadásul frikciósak és akár 10sebességes rendszerhez is lehet őket használni. Úgy lettek felszerelve, hogy a kiálló részeit pont kitakarja a kezem ezzel is csökkentve a légellenállást. A felszereléshez visszatérve, nem lehetett csak úgy simán felrakni, mert vannak törések a könyöklőben és ott megszorul a váltókar, ezért bele kellett vágnom a karba, hogy tudjon egy kicsit nyílni. Ezenkívül még az Acor időfutamfékkarjai kaptak helyet a kormányon. Szép igényes darabok, de volt velük egy kis probléma. Mint kiderült nem 19,6mm-től 20,6mm-ig jó a fékkar (ahogy mindenhol szerepel), hanem két verzió van belőle, az egyik 19,6mm-es kormányokhoz, a másik 20,6mm-es kormányokhoz jó. Így pár óra reszelésembe telt beleszenvedni őket a vágott koskormányba. Kamáslit Tam segítségével szereztem Angliából nagyon jó áron, remélhetőleg a következő időfutamon már fel tudom venni őket.

 Ennyit a technikáról, most már tényleg következzen a verseny. A formám még messze nem az igazi, eleve keveset bringáztam a télen, meg inkább május elejére szeretném magam összeszedni, jelenleg még nem edzek hosszabb távon anaerob zónában. Pont a verseny hete volt a pihenőhetem, már amennyire nevezhetem annak, mert tényleg csak 4,5órát tekertem, de jégen voltam hatot, ami ráadásul jobban fárasztja a lábakat. Azért megpróbáltam mindent megtenni, hogy pihent legyek hétvégére. A bringát szerdára építettem át, de a kerekeket nem tettem be, mert erős volt a szél végig. Szombaton teszteltem le őket, a viharos szél akkor majdnem kikapta alólam a bringát. Meg az is furcsa volt, hogy jóval kényelmetlenebb a magas felnis kerék, mint a lapos ambrosio felnis kerekem. Hátszélben 55km/h-nál elgondolkoztam, hogy lehet fel kéne raknom hátra egy kisebb lánckereket, aztán úgy döntöttem, hogy mégse, gyengülő szelet ígérnek vasárnapra. Jól éreztem magam az edzésen, bár a pulzusom nem volt túl magas.
Vasárnap nem kellett korán kelnem, előre beneveztem, 13:13-ra kaptam rajtidőt, bőven ráértem 11-re odaérni. Reggelizni nem tudtam, mert szombat este szénhidráttöltésként kicsit sok almás sütit ettem :), valójában az volt a baj, hogy fogyókúrázom is és a gyomrom nincs hozzászokva ennyi ételhez egyszerre. Szerencsére útközben már megéheztem és tudtam verseny előtt enni. Időben megérkeztem a rajt helyszínére, kicsit több, mint két órám volt a rajtig. Átvettem a rajtszámot, a chipet, aztán beszélgettem Zudor Imiékkel, éppen melléjük parkoltam. Másfél órával a rajt előtt már elkezdtem készülődni, de valamiért olyan lassú voltam, hogy csak 30percem maradt melegíteni, nem tudom mit csináltam addig (lehet a viharos hideg szél lassított le egy kicsit). Melegítés előtt azt vettem észre, hogy mintha lapos lenne kicsit az első kerekem, pedig előző nap fújtam fel, gondoltam biztos csak a hideg miatt van, ezért fújtam rá egy kis levegőt (9bar). Görgőn melegítettem, de még oda is fel kellett öltöznöm rendesen, hogy ne "fagyjak meg". A pulzusom nem akart felmenni és a lábaim is nehezek voltak, úgy éreztem, hogy ebből túra lesz nem verseny. A rajt előtt 10perccel leszálltam, gyorsan átöltöztem, benyomtam egy zselét és egy Non-stop drivert. 2percem volt még a rajtig, amikor a rajthelyhez értem. Egy internetről ismert bringás megcsodálta a kerekeimet és mondta, hogy neki is volt ilyen, és felajánlotta, hogy megfog a rajtnál (Köszönöm a segítséget még egyszer!). Pontban 13:13-kor elindultam, nem is tűnt annyira erősnek a szél, az első rövid egyenesben egész jól haladtam és a pulzusom is felment, a kanyart tökéletesen bevettem könyöklőről tekerve, aztán jött egy rövid szakasz, ahol visszaesett a sebességem 30km/h alá, szerencsére hamar vége lett ennek és újra tudtam haladni 35km/h körüli sebességgel az erős szélben. Sajnos arra lettem figyelmes, hogy az első gumim kicsit jobban beül, mint kéne, ereszt valahol a kerék, de szerencsére még van benne nyomás, úgysem tudtam volna vele mit csinálni, nem volt nálam tartalékbelső, sem pumpa. A fordítóhoz közeledve már egyre kíváncsibb voltam az időmre, de olyan ügyes voltam, hogy a rajtnál a pontos időn hagytam az órát és menet közben nem tudok nézetet váltani, ezért egész verseny alatt csak nagyjából tudtam, hogy időben hol tartok, pedig a pulzus és az idő, ami érdekel verseny közben (gondolkoztam is, hogy leveszek minden szenzort a bringáról, de inkább nem, mert jók lesznek ezek az adatok az elemzésnél, majd a csúcsversenyeken leszedem őket). A fordító után értem el a csúcssebességem, ott teljesen hátszél fújt, 50km/h fölé jutottam. Innentől már egész jól haladtam a szélnek köszönhetően, egyedül a vége felé éreztem nehezülni a lábaimat, de még tudtam sprintelni a végén, erőbeosztásilag jól sikerült a verseny. A célban végre tudtam nézetet váltani az órán és megtudtam, hogy 27:22-t mentem. Nem a legjobb idő, tavaly jobbat mentem 7 másodperccel, persze a szél 20-30másodpercet lassított a pályán, a gumim is lapos volt és még nem vagyok formában.
Nem volt kedvem levezetni a hideg időben, inkább visszamentem a kocsihoz átöltözni. A bringát is szétkaptam és beraktam a csomagtartóba, ekkor vettem észre, hogy a hátsókerekem végig ferdén volt berakva és az első gumim fordítva volt felrakva, technika szempontjából nem ez volt életem csúcsnapja. A hivatalos eredményemet még meg akartam várni, azt tudtam, hogy az eredményhirdetés engem nem fog érinteni, mert már voltak nálam hárman jobbak. Az eredményemre másfél órát kellett várnom. Lehet ezt a chipes időmérést nem kéne erőltetni... Minden ismerős hazament, elüldögéltem ott egyedül másfél órát zsíros kenyeret majszolgatva. Ezután elindultam hazafelé. Este azért még megnéztem, hogy mi a baja elöl a belsőnek, szétszedhető szelepes és egy picit kilazult a szelep. Hétfő estére lett csak eredmény az interneten, ez az egyik oka, hogy ilyen későn írtam. Az időm kategória 8. abszolút 28. helyre volt elég. Messze van még a mezőny legeleje, de ez az eredmény ennyi gonddal bizakodásra adhat okot.
Ha valaki kíváncsi a versenyen mért adataimra, itt meg tudja nézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése