2011. október 2., vasárnap

MEFOB időfutam - 2011.10.02.



A hagyományokhoz híven idén is október elején rendezte meg a BVKK a Magyar Egyetemi-Főiskolai Országos Bajnokságot (MEFOB) országúti szakágban. Bárki indulhatott, aki rendelkezik hallgatói jogviszonnyal. A pálya a Kerékvár-Békás időfutaméval megegyező volt, Tahitótfalu végénél kezdődött, Kisorosziban fordult vissza és Tahitótfaluban végződött, ez kb 18km-t tett ki.

Ha valaki az elmúlt hónapban olvasta itt (és talán "A fórumon" is) a bejegyzéseimet, sejthette, hogy valamilyen időfutamra készülök még idén. Ez az az időfutam...
Nem pusztán egyszerű versenybeszámoló lesz ez, hanem lesz benne pár technikai tanács is, mivel az időfutam a legtudományosabb versenyszáma a kerékpározásnak, harc a levegő ellen.
Már tavasszal megfordult a fejemben, hogy építek egy magas felnis, kevés küllős időfutam kerékszettet a sok küllős lapos felnis kerekeim helyett, de akkor valamiért letettem erről. Most viszont találtam a neten egy pár olcsó számomra tökéletes felnit, hétfőn megrendeltem és kedden már hozta is a postás. Az azonnali keréképítést elhalasztottam, mert még bíztam benne, hogy találok hozzá agyat és nem kell szétfűzni a bringám eredeti kerekeit. Kedden elmentem a fehérvári országútisokkal edzeni, ekkor éreztem, hogy a múlt vasárnapi versenyből nem regenerálódtam olyan gyorsan, mint mostanában szoktam, mondjuk nem volt egyszerű verseny. Ennek ellenére meglepően nagyon tudtam menni, de iszonyatos fájdalmat éreztem a combjaimban, ezért többször el is kellett vennem a terhelésből, nehogy véletlenül megsérüljek. Szerdán jégkorongmeccsem volt, a lábaimat még mindig fáradtnak éreztem. Csütörtökön eljött a keréképítés ideje, nem sikerült találnom megfelelő agyakat, ezért szétfűztem a kerekeimet a régi 105-ös agyakért. Rendesen meglepődtem amikor lemértem őket. Eddig abban a hitben éltem, hogy a felnik könnyűek, hát "Lóf...t". A felnik átlagosan 500g-ot nyomtak és az agyak könnyűek, az első 137g, a hátsó 347g. Csak az első kereket volt időm összerakni a csütörtöki időfutam edzés előtt.

30mm-es felnik, 16 küllő speciális két keresztre fűzve. A minta gondolom több embernek feltűnik, miért kettő befűzve, kettő kimarad. Két okból lett ilyen, az egyik, az agyba mindenképpen úgy kell állnia a küllőknek, mint ahogy az előző keréknél álltak, mert az anyag már így állt be az agyban. Ettől még lehetne úgy fűzni a kerékbe, hogy minden második lyukban van küllő, de ezt az akadályozza meg, hogy egy 32lyukas agynál 1/32-es elfordulás van a két agyperem között, míg a felniben ez 1/16, ezért különböző hosszúságú küllők kellenének. Remélem azt senkinek nem kell magyarázni, hogy időfutamra miért jobb a kevesebb küllő, mint a több.

A csütörtöki edzésre a könyöklő is felkerült, ez volt az első igazi időfutam edzésem. Próbálgattam a pozíciót és az áttételeket a résztávozás közben. Sokat változott a stílusom a tavaszhoz képest. Másnap megcsináltam a hátsó kereket is és egy rövid laza edzés volt tervbe véve, ez így is lett, mert 10perc után lelazult két küllő a hátsókerékben és elhajlottak, így jöhettem haza. Az a különös, hogy ettől szinte nem is lett nyolcas a kerékben (lehet meg kéne próbálnom a 12 küllős hátsókereket? :) , ki lesz próbálva jövőre). A kerék megjavítása után jobban meghúztam a küllőket, a szombati átmozgató edzést már jól bírták.

De ez az edzés előtt még történt pár apró módosítás. Leragasztottam átlátszó ragasztószalaggal az üres furatokat a felnin.

Visszaraktam a gyári aero nyeregcsövet.

Edzés után jött még pár klasszikus "aerosítás". Levettem a kulacstartókat a vázról és a nyeregvázcsövön levő furatokat is leragasztottam.

És a már egyszer bemutatott sisakátalakítás. Jól néz ki, nem? :)

Ez lett a bringa végleges formája az időfutamra.

Reggel 7kor keltem, elég volt csak fél 10-re odaérnem. De nem a megszokott verseny előtti procedúrát végeztem, nem reggeliztem, a kocsiban ettem meg 8óra körül egy Aminostar Triple Layer szeletet és egy kisebb müzliszeletet. Pontban fél 10-re ott voltam, nevezés, átöltözés után 10.20-kor már a bringán ültem és görgőn melegítettem. 11.14-re kaptam rajtidőpontot, jól sikerült bemelegítenem, de a lábaimat nehéznek éreztem magasabb intenzitáson. Nem voltam benne biztos, hogy nyerni fogok, mert a Szalay Peti is eljött a versenyre. Azt nem tudtam, hogy időfutamon mit tud, de azt tudtam, hogy erős, mert maratonokon agyon ver engem. 10perccel a rajt előtt leszálltam a bringáról, elrágtam egy Go and Win tablettát, felvettem a feszülős hosszúujjú aláöltözetemet és egy száraz mezt, benyomtam egy Aminostar Non-Stop Diver-t (eddig még úgysem próbáltam versenyen), ezután vettem volna fel a kesztyűmet, de nem találtam. Gondoltam, biztos otthon hagytam. Rajt előtt két perccel odamentem a rajthoz. Gulyás Ádám rajtolt előttem, ennek örültem, mert így legalább tudhattam, hogy hol járok. Balázs megfogott a rajtnál (végre nem kellett bénáznom a belépéssel :) ). Elrajtoltam, 53/17-tel indultam el, lassan gyorsítottam fel és kellemetlen szembeszél fújt, jött a jobbos kanyar, könyöklőről nem mertem bevenni, nagyon közel van a térdem a könyökömhöz, kanyarban meg összeérnek. Elég jól haladtam, továbbra is forgattam az enyhén emelkedő úton az 53/17-et. Aztán ráfordultam a hosszú egyenes szakaszra, itt már hátul kisebbekre váltottam, éreztem, hogy haladok. Egyszercsak jött hátulról egy fehér Astra, megelőzött, de mivel jött szembe egy másik kocsi és jobb oldalon volt pár bringás, lelassított és ki kellett hagynom miatta, hogy nehogy belemenjek. Ordítottam is neki teljes hangerővel nem szép dolgokat, szerencsére csak egy-két másodpercig hátráltatott, aztán eltűnt, de nagyon felhúzott, itt értem el a maximum pulzust is, az adrenalin hajtott kb egy percet, aztán kicsit kellemetlenül éreztem magamat, de még mindig haladtam rendesen. Magam előtt megláttam egy zöld mezes bringást, először azt hittem, hogy egy Postás az, de ahogy közelebb értem megláttam, hogy Ádám az. Hamar ledolgoztam az egy perc előnyét, ez nem az ő napja volt, pedig annak ellenére, hogy nem volt könyöklője tartottam tőle.

Jött a fordító, most hibátlanul vettem be és végre hosszú hátszeles szakasz következett, itt pár percet csak utaztam, aztán a nehezebbek részeknél leváltottam és egy fradis srácot is utolértem. A kesztyű már elég rendesen hiányzott, mert a bandázsolatlan könyöklőn csúszkált az izzadt tenyerem. Már csak pár perc volt hátra, hajtottam az 53/14-et, oldalszeles részre értem, próbáltam nem visszalassulni és ez sikerült is. Erősödött az az ingerem, hogy ki kell állnom, aztán volt egy kis bucka ahol végre engedve a szükségnek ezt megtettem és beletapostam állva párat, ettől sokkal jobban lettem és az is feltűnt, hogy nem vagyok elsavasodva. Innen már csak kb egy perc volt a cél, akartam a végén még egyet sprintelni, de előttem szédelgett egy turista bringás, aki miatt nem mertem, mert pont a legvégén értem volna utol, amikor kikerülte volna a bójákat és pont átestem volna rajta, szerencsére jól mértem fel ezt. 25:03 lett az időm a saját mérésem szerint ( a szervezők szerint 25:05), amik kb 43-as átlag. Nem mentem vissza egyből a kocsihoz, kb 15percet levezettem, hihetetlen, de nem éreztem magam fáradtnak, akár lehetett volna hosszabb az időfutam. Ezután jött az izgalmas rész, várni az eredményekre, azt éreztem, hogy a dobogó megvan, tavasszal ez kategória 2. helyre lett volna elég a VB-n induló versenyzőnk mögött, (próbaként végigment az egyik triatlonos sztárversenyzőnk is a pályán és nála jobb volt az időm). Végre kirakták az eredményeket, hatalmas csoport gyűlt össze a hirdetőtábla előtt. Odamentem, de csak a lista tetejét láttam, de ennyi elég volt :) , én nyertem. Nagyon örültem neki, nagyon jó érzés volt és még most is az. Eredményhirdetés, kaptam kupát, érmet és bajnoki pólót.


Hazafelé közösen beugrottunk ebédelni egy gyorsétterembe, ez is kb évente egyszer-kétszer van :) . Eredetileg azt terveztem, hogy ott maradok még bringázni egy kicsit a Pilisben, döntök egyéni sebességcsúcsot :) , de letettem róla, mert kicsit "el voltam szállva" a győzelem után és a végén még eldobtam volna a bringát valamelyik kanyarban 60nal.
Értékelés, győztem, ezért mentem, maximálisan elégedett lehetnék, hogy rátaláltam magamra az időfutamon, de tudom, hogy maradt a pályában. Majd tavasszal újra megpróbálom :) .

3 megjegyzés:

  1. Gratula!!!
    A kerekekbe milyen vastag küllőt raktál? Az első lazulás után nem volt küllőprobléma? A képek alapján nem vagy egy giliszta, így meglepően jól teljesítettek a kerekek.

    üdv: Stevie

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm.
    2mm-es küllőkkel fűztem a kerekeket. Utána nem volt vele probléma, de annyira meghúztam a jobboldali küllőket amennyire csak tudtam és így a balos küllők is elég feszesek lettek. A felnik nagyon erősek, azok kb küllők nélkül sem törnének össze és előre is elég a 16 küllő, nem érzek merevségbeli gondot ott. De hátul ez így biztosan nem lesz tartós vagy csak időfutamon fogom használni vagy még kell bele pár küllő, mondjuk jobb oldalon 16, bal oldalon 8 küllővel már elég tartós és erős kerék lenne és ezzel ellensúlyozva lenne a kerék aszimmetriája.

    VálaszTörlés
  3. GRATULÁLOK JANI!!! VAN EGY TRIKÓD!!! Bálint

    VálaszTörlés