2011. szeptember 3., szombat

Mátra Kör - 2011.09.03.

Mint minden évben idén is szeptember első szombatján rendezték meg a Mátra Kört. Az idei immár a 20. volt és ennek megünneplésére egy új futamot is indítottak pénzdíjjal a klasszikus és a rövid táv mellett, a Kékes Királyát. A rövidtáv csak simán Gyöngyösről felment a Kékesre és Mátraházán volt a befutó, a klasszikus táv is megtette ezt az utat, de lement a hegy túloldalán és körben visszajött Gyöngyösre és felmászott Sástóra, a "Kékes Királya" táv mindössze abban különbözött a klasszikustól, hogy a cél a csúcson volt, ez kb 5km és egy kevés szint különbséget jelentett.

Ez a hét kerékpározás szempontjából elég szegényesen telt, a Mátra Maraton túlságosan nem viselt meg, ezért még hétfőn elvállaltam egy "last minute" jégkorongmeccset is, kedden másfél órát gurultam aszfalton és egy jégkorongedzést is lenyomtam, szerdán eljátszadoztam terepen pár haverral, csütörtökön pedig csapatfotózás volt, amit után megnéztük Bencével a veszprémi ox pályát (különösebben nem nehéz, de van benne pár trükkös rész, lesz bőven DNF az eredménylistán), aztán beültünk egy étterembe pár csapattárssal beszélgetni egyet. Pénteken este pedig újabb jégkorongmeccs várt rám.
Már korábban kinéztem magamnak ezt a versenyt, az tetszett meg benne, hogy nem lesznek profik, mivel ők majd a pénzdíjason indulnak. De úgy alakult, hogy csak az utolsó pillanatban lett biztos, hogy megyek (pénteken este 10kor), így különösebben nem is készültem rá, sőt verseny előtti éjszaka cseréltem le a gumikat. A csapatból senki nem akart jönni, nekem meg nem volt kedvem egyedül elautózni a Mátrába, de szerencsére Fehérvárról többen mentek és sikerült útitársakat találni.
Reggel fél 8ra tekertem fel a Gézához és onnan indultunk, Pesten felvettük a Robit, aztán fél 10kor már Gyöngyösön voltunk, pár pillanat alatt beneveztünk, tényleg gyorsan ment és 10 óra után pár perccel már fent voltunk Sástón az Adrenalin Parkban. A korai reggeli miatt ettem egy Triple Layer-t és egy No Cramp tabit, aztán bemelegítésképpen feltekertem Mátraházára, aztán leszáguldottam Gyöngyösre. Az enyhe szembeszél ellenére is 60fölötti átlagot jöttem lefelé, nagytányér kónuszon előzgettem a kocsikat, még egy motorost is begyűjtöttem. Egy apró problémám volt, a pulzusom az átlagnál kicsit magasabb volt. 11:15kor elrajtoltunk, ez még csak a lassú rajt volt és szétszakadt a sor, gyorsan menekültem előre, ahol megláttam, hogy itt a komplett, amatőr kupa futamokról ismert élmezőny is, az éles rajt után megkezdtük a laposan emelkedő Mátrát, az oldal-hátszélben gyorsan előrementem, a tempó erős volt és csak fokozódott, hamar lemorzsolódott a közel 200fős mezőny nagy része. Mátrafüred után már nagyon kellett figyelni, mert az Aegonosok öngyilkos tempóval húzták a mezőnyt és folyamatosan szakadtak le az emberek, Sástónál már én is kezdtem úgy érezni, hogy nem bírják a lábaim (a pulzus ez egekben volt, de ez abszolút nem zavart), elkezdtem "gumizni", aztán leszakadtam, de próbáltam erős saját tempót menni, hogy a lejtőn még felérjek (milyen szép a kerékpáros nyelv :) ). Végre elérkeztünk a lejtőhöz, kicsit tartottam tőle, mert azt beszélték róla, hogy rossz minőségű az út. Lefelé pillanatok alatt begyűjtöttem az utánam leszakadtakat, be se tudtak mögém állni, aztán következtek a 15perccel hamarabb rajtolt Kékes Királyán indulók gyűjtögetése, felváltva szlalomoztam a szerpentinen az autók és a lefelé lassabb kollégák között (tisztára, mint a tv-s versenyeken :) ), imádtam nagyon és az út sem volt nagyon rossz (ennél sokkal rosszabbon szoktam edzeni), azt kell mondjam ez a lejtő max 3 fékezéssel teljesíthető és 50km/h alatt sehol sem kell rajta menni. A lejtőről leérve a síkra a hosszú egyenesben megláttam magam előtt a mezőnyt, kb 5km kellett ahhoz, hogy felérjek rájuk (jó edzés az időfutamokra), próbáltam minél több lendületet szerezni az autók szélárnyékában, ez egész jól sikerült és végül elkaptam a bolyt, kb fél percre rá egy nagyobb csoport is felért (szidtam magam emiatt, hogy minek pazaroltam el egy csomó energiát erre, miközben megvárhattam volna őket). Ahogy összeértünk megálltunk, visszalassultunk kb 30km/h-ra, egyedül a Vicces és egy Aegonos próbálkozott szökéssel, de mindkettő komolytalan akció volt. Elég sokáig csak gurulgattunk, aztán jöttek a rövid, meredek emelkedők és páran támadásba lendültek, szétkapták hamar a sort (én sem bírtam elöl maradni), de sikerült mindig a lejtőkön összezárni, a két kulacs Aminostar izom is elfogyott és volt még hátra 15km és ez nagyrészt hegymenet, innentől már csak a túlélésre játszottam. Végre megkezdtük újra a hegyet, elöl elkezdtek akciózni, nem reagáltam semmire, szigorúan csak saját tempó és az idő előrehaladtával szépen előztem vissza azokat, akik nem bírták ki az elejével és elfáradtak. Nagyon lassan fogyott a hegy, 17-18km/h-val haladtam csak, Mátrafüred után beállt a végső helyezésem, nem közeledtem az előttem haladóra és a mögöttem jövő sem közeledett, csak mentem, hogy végre beérjek a célba és beértem. 2:17:47 lett az időm, ami most az abszolút 23. kategória 15. helyre volt elég (a körülményekhez mérten annyira nem is rossz). A cél után egyből a frissítőhöz vettem az irányt, 4liter folyadékot döntöttem magamba, azt hiszem eléggé kiszáradtam (valószínű verseny elején sem voltam teljesen hidratált állapotban). Ezután a szokásos beszélgetés következett és irány haza, mivel egyikünket sem érintette az eredményhirdetés. Úgy alakult, hogy hazafelé én vezettem, mivel a többiek szerettek volna sört inni, furcsa volt egy teljesen idegen kocsit vezetni (kb mire hazaértünk szoktam meg rendesen).
Egész jó verseny volt, annak ellenére, hogy nem voltam most a toppon, tetszett a pálya, szeretem ezeket a nem túl meredek emelkedőket és az élvezetes kanyarokat.