2010. december 28., kedd

Kelet-Bakony túra 2010.12.27.

Vasárnap este gyorsan kitaláltuk, hogy csináljunk egy Bakony-túrát. Az útvonalat csak reggel véglegesítettük, az "idegenvezetőnk" ,Laci, találta ki, hogy merre menjünk, aztán persze útközben módosítottunk rajta. Az eredeti terv az volt, hogy Várpalotáról feltekerünk a tési úttal párhuzamosan futó völgyben Királyszállásra. Innen Hamuház, aztán le a k... emelkedőn (az emelkedő teljes neve k.rva meredek emelkedő :) ) a Jásd-Szápár összekötő útra, ezután át a Római-fürdőhöz, innen fel a murváson Tésre, aztán a Várvölgyön keresztül le Várpalotára.
Szóval elindultunk, a völgy amiben feltekertünk a hegyre még a Lacinak sem volt teljesen ismert :) , de azért mindig megtaláltuk a helyes utat. Egész nyáron fakitermelés folyt a környéken ezért mély keréknyomos volt az út és több helyen jég volt a keréknyomokban, kellett egy kis trükközés, hogy esés nélkül végig tudjunk menni rajtuk. A hegytetőn az aszfaltút sok helyen lefagyott, én inkább mindig az út szélét kerestem, mert ott hó volt, de sikerült bemutatnom egy két keréken csúszást :) természetesen esés nélkül. Nem mindenki volt ilyen szerencsés, volt aki az egyenes úton csúszott el, ilyet még nem láttam, kellett volna egy sisakkamera.

Elértük a Hamuházat, elindultunk lefelé a k...-on, de hamar visszafordultunk, mert járhatatlanná tették a fakitermelő gépek. Most jött a legnehezebb szakasz, nagyon sok jéggel, kétszer is odavertem magam a jéghez, először csak beleléptem a pedálba és azonnal megelőzött a hátsó kerekem :), a következőnél meg csak le akartam szállni a jégen, de ez sem sikerült. Viszont bemutattam egy cipővel a jégen csúszást is, a bringa ment a hóban, én meg az egyik lábamat leraktam a jégre és csúsztam rajta :) . Jásdra a murváson mentünk le, iszonyat hosszú ez a lejtő, soha nem akar véget érni.

A Római-fürdőnél pihentünk egy kicsit, aztán elindultunk fölfelé a kék négyzeten. Az erdészet eltüntette a nyáron kidőlt fákat így elvileg végig tekerhető, persze azért nem volt egyszerű feltekerni a havas, fagyott lánctalp nyomban, itt vártam is egy kicsit a többiekre.

Tésre felérve újra módosítottunk az úton és nem a Várvölgyön mentünk le, hanem a régi tési-úton (ez egy murvás, kavicsos út). Na itt kaptam egy első kerék defektet, valami kiszúrhatta, (lehet ez a defekt azért volt, hogy ne essek el a jégen ami közvetlenül a defektem utáni részen volt és nem lehetett kikerülni). Új belső be, elkezdtem pumpálni, erre széttört a pumpám, nem bírta a -5fokot. Kaptam egy másik pumpát, fújom-fújom, aztán sszzzzzzzz, megadtam magát a tartalék belsőm is. Kaptam egy kölcsön belsőt, azt sikerült felfújni és lejönni vele a hegyről.
Bruttó 4óra alatt tekertünk 44km-t, a legjobb az egészben, hogy el sem fáradtam. Az új termokulacsom is jól vizsgázott, jól éreztem magam.
Mindeni menjen ki hóban tekerni! :)